Pořádáme seriál 6 venkovních závodů v průběhu roku. Každý závod je samostatně vyhodnocen a odměněn. Výsledky z odjetých i vynechaných závodů jsou účastníkům započítány do celkového hodnocení sezóny.

Tyto závody jsou hobby úroveň (amatérská soutěž) a jsou proto vhodné i pro začínající závodníky, takže se nebojte přihlásit a užít si pořádnou porci zábavy. Přihlásit se může kdokoliv, klidně i na jeden jediný závod.

Přihlášení

Přihlášky podávejte nejpozději ve ČTVRTEK 20:00 v týdnu před závodem. Z organizačních důvodů a pro vhodné zajištění občerstvení.

Pro letošní závody bude přihlašování přes Facebook RC OFFROAD TRUTNOV nebo email Jenkapetr@seznam,cz. Do zprávy napište JMENO, KATEGORII, MODEL, ČÍSLO ČIPU a pokud ho nevlastníte poznámku o zapůjčení. Prosím o zasílání všech údajů, předejdete tím zbytečným dohadům a zdržení v den závodu. Seznam již přihlášených a vypsané termíny naleznete zde.

Startovné dle aktuálního ceníku.

Od roku 2022 máme vlastní měření – obdobu AMB. Pokud nemáte vlastní AMB čip, lze u nás zapůjčit dle platného ceníku.

Kategorie:

Základní dělení dle věku (1-12: junior, 13 a více: senior) a měřítka modelu. Doporučují se offroadové modely typu Buggy, Truggy, Short course v provedení 4WD nebo 2WD

  • Junior 1:10
  • Junior 1:14 + 1:16
  • Senior 1:10
  • Senior 1:14 + 1:16

Organizační pravidla

Závody jsou jednodenní a pojedou se za jakýchkoliv podmínek. Výjimkou je opravdu silný déšť, ale to se může během dne změnit a závody se pojedou. Trať je hlinitopísčitá a velmi rychle vysychá.

Závody se jezdí na tři kvalifikační rozjížďky a čtyři finálové jízdy.

Každá kategorie se pojede samostatně, pokud bude přihlášených alespoň 5 závodníků. Pokud jich bude méně, budou přiřazeni k jiné podobné kategorii, hodnoceni však budou samostatně za svou kategorii a to i do seriálu.

Každá rozjížďka trvá 5 minut. Po uplynutí časového limitu každý jezdec dokončí kolo. Čas dokončení kola nad zmíněných 5 minut je tzv. dojezd.

Maximálně 10 aut na rozjížďku. Pokud je přihlášených více závodníků do stejné kategorie, pojede se více skupin, ty jsou ale hodnoceny jako by jeli najednou.

Závodníci, kteří právě neřídí jsou rozmístěni na trati a otáčí vybouraná auta – tzv. nahazují. Nahazovat mají POVINNOST jezdci ze skupiny, která právě dokončila závod.

Pravidla chování, jízdy a nahazování:

Vždy se řiďte především chováním v duchu fair play.

Hlavní body:

  • Pokud vyjedu mimo trať platí pravidlo, že se vrátím tak abych si nezkrátil čas kola nebo někoho nepředjel- drobné zkrácení přes rožek je ok, pokud si zkrátím cestu o 2 zatáčky je to špatně.
  • Pokud do někoho zezadu narazím a otočím ho nebo vyhodím z trati, čekám, až se srovná a pokračuji až po něm a samozřejmě se mu omluvím!
  • Pokud možno nenadávám ostatním! Pokud do mě nabourali, obvykle to neudělali naschvál
  • Na nahazovače nekřičím „ty debile, makej“ – to, že jsem otočený je obvykle má chyba
  • Jako nahazovač, ale nekoukám kde co lítá, ale pozorně sleduji svěřený úsek a snažím se auta nahazovat co nejrychleji
  • Pokud mě dojede někdo, kdo je např. o kolo napřed, nebráním mu aktivně v předjetí kličkováním po trati, ale ani nemám povinnost zpomalit, či mu jinak aktivně uhýbat
  • Po odjetí mé rozjížďky odložím své auto na vyhrazené místo ke kontrole a jdu se připravit na nahazování.
  • Pro nahazování se postavím na pozici dle své startovní pozice. Pokud jsou očíslovaná místa zabraná, vyberu nějaké, kde nepřekážím ve výhledu, popř. pokud někdo z číslovaných potřebuje opravovat, může požádat o výměnu.

Harmonogram závodů:

  • 7-8 h příjezd
  • 8-9 h volný trénink a registrace do závodu
  • 9-9:15 rozprava (zopakování pravidel a organizace dne)
  • 9.30 zahájení závodů
  • okolo 12:00 obědová přestávka
  • konec dle počtu kategorií (obvykle kolem 17:00, ale může být až 18:30)

Systém měření času

Měření na trati zajišťujeme nyní vlastním měřícím systémem, obdobou AMB, z rukou Petra Zítka. Lze používat standardní AMB čipy (AMBrc, Mylaps RC4 hybridní – 2dráty), nebo open source Petra Zítka – stránky Klom Admiral. Pokud nemáte vlastní, můžeme zapůjčit klubový – je však potřeba mít v modelu volný konektor v přijímači nebo alespoň baterie se standardním konektorem balancéru. Systém je schopen zaměřit až 10 modelů najednou s přesností do 10cm v plné rychlosti. Zobrazené časy jsou s přesností na 0,1s.

Vyhodnocování závodů

Kvalifikace: ze tří jízd se počítá ta nejlepší. Porovnává se počet dokončených kol, pokud nastane shoda rozhoduje čas dojezdu.

Finále: nejhorší výsledek ze čtyř jízd se úplně škrtne. U ostatních se oboduje každý závod samostatně, kdy za 1. místo je 1 bod, 2. místo 2 body, atd. Pokud se rozjížďky neúčastnil vůbec má +1 bod. Po poslední jízdě se body sečtou a nejmenší počet vyhrává. Pokud nastane shoda rozhoduje se dle lepšího výsledku (3x 2. pozice je horší než 1. 2. a 3.), pokud i zde bude shoda, rozhoduje se podle celkového počtu zajetých kol a dojezdových časů. Jako poslední instance se rozhoduje dle výsledku kvalifikace.

Bodování do seriálu

Body se počítají podle pořadí v jednotlivých závodech. 1. místo 1 bod, 2. místo 2 body, atd. Závodník s nejnižším součtem bodů vyhrává. Neúčast v závodě – body jako poslední účastník závodu + 1 bod. Jeden nejhůře bodovaný závod se škrtá. Rozdávání pohárů je pak na posledním závodě sezóny – nemůžete-li se zúčastnit, odešleme Vám jej poštou nebo jiným způsobem doručení.

Odměny pro vítěze:

Dílčí závody seriálu: V každé kategorii jsou první tři odměněni diplomy a lahví sektu pro závodníky 18+ a Rychlými špunty pro ty mladší.

Výsledek seriálu: Unikátní poháry se jmény a lahev sektu pro závodníky 18+, popř. Rychlé špunty pro ty mladší.

Nárok na odměny za závod je při nastoupení alespoň na polovinu finálových rozjížděk (nikoliv dokončení 🙂 ).

Nárok na odměny v seriálu je pouze při účasti alespoň na polovině závodů v dané kategorii (3).

Technická specifikace modelů:

1:10 – Buggy, Truggy, Short course 4WD, 2WD

Motory : střídavé, stejnosměrné o velikosti 540

Baterie : dvoučlánek 7,4 v

Pneu : bez omezení

1:14 – Buggy, Truggy, Short course 4WD, 2WD

Motory : střídavé o velikosti 380, stejnosměrné o velikosti max. 540 bez výměnných uhlíků.

Baterie : dvoučlánek 7,4 v

Pneu : bez omezení